Onderlinge turnwedstrijd

Zaterdag 21 april was het zover … de onderlinge turnwedstrijd van dit jaar. Samen met de ‘Actiegroep Turnen’ had onze turndocente Ina Broertjes het toernooi goed voorbereid.

Demonstratie Acrogym

Achttien kinderen deden mee, verdeeld over twee leeftijdscategorieën. In Sporthal De Spronk, dat voor deze gelegenheid vol zat met ouders, grootouders en andere belangstellenden, werd de aftrap verricht door een demonstratie van Erin en Lieke, die een prachtig staaltje Acrogym lieten zien.

Juryleden en schrijvers

Daarna gingen de kinderen in twee groepen aan de slag op de evenwichtsbalk, de Airtrack, de brug ongelijk en de trampoline. Dat was super spannend. Onder het toeziend oog van juryleden Kelly Hoogenkamp en Tineke Rudolphie werden de oefeningen uitgevoerd en beoordeeld. Voor het verwerken van de briefjes met de punten waren de bestuursleden Ginie en Katrien gecharterd.

Kampioenen

Nadat alle oefeningen waren uitgevoerd kregen de kinderen even pauze en kon het grote rekenen beginnen. Gelukkig heeft iedere smartphone tegenwoordig een rekenmachine… En zo kwam de uitslag tot stand. Bij de jongste kinderen gingen de eremedailles naar Raja, Emma en Ilse. Bij de oudste groep veroverde Merel de ‘gouden’ plak, ging de ‘bronzen ‘ medaille naar Lisa  en eindigden zelfs drie meiden gezellig op de tweede plaats: Linde, Tessa en Mirthe. Tot slot was er nog een verrassing voor Indie, die werd gekozen tot ‘erelid’ op basis van haar inzet, hulpvaardigheid en doorzettingsvermogen. Alle deelneemsters gingen vol enthousiasme naar huis met een medaille en een diploma met cijferlijst.

Al met al een heel geslaagd toernooi, dat we volgend jaar zeker een vervolg zullen geven.