Kaboutersport

Een combinatie van kleutergym en kaboutervoetbal

Kleuters doen niets liever dan hollen, springen, klimmen, gooien of vangen.  Om in een veilige omgeving te leren spelen en bewegen zijn wij daarom in samenwerking met voetbalvereniging BEW gestart met kaboutersport.

Soepel leren bewegen en spelen

Tijdens de kleutertijd vindt bij kinderen de grootste ontwikkeling van de motoriek plaats. Daarom is het belangrijk om juist dan veel aandacht te besteden aan het soepel leren bewegen. Zowel buiten op het voetbalveld als binnen in de zaal. Een goed motorisch fundament vormt immers niet alleen de basis voor elke sport, maar geeft ook zelfvertrouwen en inzicht in eigen kunnen. Bovendien is bewegen belangrijk om overgewicht te voorkomen.

Een combi van kaboutervoetbal en kleutergym

Ga je op voetbal of kies je voor gym? Voor kleuters maakt dat eigenlijk niet zoveel uit; als ze zich maar kunnen uitleven en motorisch goed ontwikkelen. Daarom hebben wij gekozen voor een samenwerking met voetbalvereniging BEW. Tot de herfstvakantie sporten de ‘kabouters’ heerlijk buiten. Vervolgens gaan ze tot 1 april de zaal in om daarna weer lekker buiten verder te gaan met hun kaboutersport. De trainers zijn Ruud van Erp en Raymond Griekspoor van BEW en Erin Bouwhuis van Sportvereniging Vledder.

Lestijden en aanmelden

Periode Locatie Dag en tijd
Tot aan de herfstvakantie BEW voetbalveld Dinsdag van 18,30 – 19.30 uur
25 oktober – 1 april Sporthal De Spronk Dinsdag van 17.00 – 18.00 uur
1 april tot de zomervakantie BEW voetbalveld Dinsdag van 18,30 – 19.30 uur

Lijkt kaboutersport je leuk?
Neem dan contact op met Harmen Woudenberg van BEW. Tel: 06 -16047848