Turnen voor de jeugd

De basis voor alle sporten

Turnen, wie kent het niet? Slingeren aan touwen, springen over het paard, klimmen op het wandrek of hangen in de ringen. Lekker bewegen en ontzettend goed ter voorbereiding van andere sporten die je later wilt gaan doen. Kom vrijblijvend een keer meedoen!

Elke donderdag – en dinsdagmiddag wordt er in Sporthal de Spronk geturnd onder leiding van Ina Broertjes.

Recreatief turnen, springploeg en selectie

Voor de kinderen die in groep drie t/m vijf zitten is er recreatief turnen. Voor de oudere kinderen is  er recreatief turnen, de springploeg en selectie. Voor de springploeg maken we gebruik van de trampoline, de springplank en de airtrack, een verende lange mat.

• Elke jaar doen we mee aan een onderlinge wedstrijd met andere verenigingen.
  • Regelmatig organiseren wij een clubkampioenschap of een uitvoering.
  • En verder zijn er nog leuke activiteiten in de vakantieperioden, zoals een apenkooifestijn.

Lestijden en lid worden

Donderdag 16:30 – 17:30  Gym 1: Recreatief turnen vanaf groep 3
Donderdag 17:30 – 18:30  Gym 2: Recreatief turnen vanaf groep 5
Donderdag 18:30 – 19:30  Gym 3: Recreatief turnen vanaf groep 7
Dinsdag      18:00 – 19:00  Turnen selectiegroep

Iedereen die het leuk lijkt om te turnen mag twee keer vrijblijvend komen kijken of meedoen. Wil je daarna lid worden, dan kan dat door het invullen van het aanvraagformulier. Dat kan je via de leidster krijgen, maar je kunt het ook downloaden via de website. Voor meer informatie neem dan contact op met onze contactpersoon voor turnen jeugd.

Nieuws

Het laatste nieuws vind je op de nieuwspagina onder de categorie Gymnastiek jeugd